SAY討論區
標題:
宇宙咖啡因:太空人快要有espresso咖啡機瞭
[打印本頁]
作者:
hopakngai
時間:
2014-8-12 18:11:37
標題:
宇宙咖啡因:太空人快要有espresso咖啡機瞭
Cosmic caffeine:Astronauts getting espresso maker
The astronauts in space will soon be sipping some good coffee. The International Space Station is getting a real Italian espresso machine.
太空中的太空人很快就能啜飲一些好咖啡瞭。國際太空站即將有一臺真正的義大利espresso咖啡機。
They’ll still have to use the pouches but at least the freshly brewed coffee will pack some zero-gravity punch.
他們還是得用袋子喝,但至少這種新鮮煮好的咖啡可以包進一些零重力的活力。
The specially-designed-for-space espresso machine is dubbed ISSpresso — ISS for International Space Station.
這種專為太空環境設計的espresso咖啡機名為 ISSpresso,也就是國際太空站裏的espresso。
Its launch early next year from Wallops Island, Virginia, is timed to coincide with the six-month mission of Italy’s first female astronaut, Samantha Cristoforetti.
這臺機器明年將從維吉尼亞州沃洛普斯島升空,正好與義大利首位女性太空人珊蔓莎.克裡斯托弗雷蒂展開6個月任務同一時間。
She’ll be the first out-of-this-world barista.
她將是第一位「隻應天上有」的咖啡師。
作者:
{誼}
時間:
2014-8-12 21:53:44
今天沒事來逛逛
作者:
牛奶陽光
時間:
2014-8-12 22:13:39
不是吧
作者:
madbull_zxr750
時間:
2014-8-12 22:26:54
今天再看下
作者:
~Muscle~
時間:
2014-8-12 22:35:20
回覆一下,謝謝分享
作者:
Disy
時間:
2014-8-12 22:43:08
你喜歡貼子還是發貼子的人
作者:
Gopper
時間:
2014-8-12 22:43:29
有些帖子,真的不錯
作者:
lreneMOON
時間:
2014-8-12 22:59:16
估計你是沒見識過~` 呵呵
作者:
jennyjellyfish
時間:
2014-8-12 23:00:32
我也來頂一下..
作者:
appson
時間:
2014-8-12 23:47:18
呵呵,支持一下哈
作者:
阿迅
時間:
2014-8-12 23:47:56
我毫不猶豫地把樓主的這個帖子收藏了
作者:
tamyc002
時間:
2014-8-16 18:31:32
拿把椅子看表演
作者:
hopakngai
時間:
2014-8-17 17:02:51
一個認真分享文章的樓主,謝謝你
作者:
曾冇權
時間:
2014-8-18 12:04:58
要是文章和圖片能多一點,就好了
作者:
鬼谷先生
時間:
2014-8-19 06:13:12
不錯不錯.,..我喜歡
歡迎光臨 SAY討論區 (http://say.go2tutor.com/)
Powered by Discuz! X2