SAY討論區

標題: 宇宙咖啡因:太空人快要有espresso咖啡機瞭 [打印本頁]

作者: hopakngai    時間: 2014-8-12 18:11:37     標題: 宇宙咖啡因:太空人快要有espresso咖啡機瞭

Cosmic caffeine:Astronauts getting espresso maker

The astronauts in space will soon be sipping some good coffee. The International Space Station is getting a real Italian espresso machine.

太空中的太空人很快就能啜飲一些好咖啡瞭。國際太空站即將有一臺真正的義大利espresso咖啡機。

They’ll still have to use the pouches but at least the freshly brewed coffee will pack some zero-gravity punch.

他們還是得用袋子喝,但至少這種新鮮煮好的咖啡可以包進一些零重力的活力。

The specially-designed-for-space espresso machine is dubbed ISSpresso — ISS for International Space Station.

這種專為太空環境設計的espresso咖啡機名為 ISSpresso,也就是國際太空站裏的espresso。

Its launch early next year from Wallops Island, Virginia, is timed to coincide with the six-month mission of Italy’s first female astronaut, Samantha Cristoforetti.

這臺機器明年將從維吉尼亞州沃洛普斯島升空,正好與義大利首位女性太空人珊蔓莎.克裡斯托弗雷蒂展開6個月任務同一時間。

She’ll be the first out-of-this-world barista.

她將是第一位「隻應天上有」的咖啡師。
作者: {誼}    時間: 2014-8-12 21:53:44

今天沒事來逛逛  
作者: 牛奶陽光    時間: 2014-8-12 22:13:39

不是吧
作者: madbull_zxr750    時間: 2014-8-12 22:26:54

今天再看下
作者: ~Muscle~    時間: 2014-8-12 22:35:20

回覆一下,謝謝分享
作者: Disy    時間: 2014-8-12 22:43:08

你喜歡貼子還是發貼子的人
作者: Gopper    時間: 2014-8-12 22:43:29

有些帖子,真的不錯
作者: lreneMOON    時間: 2014-8-12 22:59:16

估計你是沒見識過~` 呵呵  
作者: jennyjellyfish    時間: 2014-8-12 23:00:32

我也來頂一下..  
作者: appson    時間: 2014-8-12 23:47:18

呵呵,支持一下哈  
作者: 阿迅    時間: 2014-8-12 23:47:56

我毫不猶豫地把樓主的這個帖子收藏了
作者: tamyc002    時間: 2014-8-16 18:31:32

拿把椅子看表演
作者: hopakngai    時間: 2014-8-17 17:02:51

一個認真分享文章的樓主,謝謝你
作者: 曾冇權    時間: 2014-8-18 12:04:58

要是文章和圖片能多一點,就好了
作者: 鬼谷先生    時間: 2014-8-19 06:13:12

不錯不錯.,..我喜歡




歡迎光臨 SAY討論區 (http://say.go2tutor.com/) Powered by Discuz! X2